Rolul lecturii în modelarea atitudinilor și a comportamentului

Atelier pentru elevi, părinți și cadre didactice

Luni, 3 aprilie 2017, de la ora 17.00, în Sala de lectură a Bibliotecii Județene „Gh. Asachi”, va avea loc atelierul „Rolul lecturii în modelarea atitudinilor și a comportamentului”, destinat preșcolarilor, elevilor, cadrelor didactice și părinților.

Atelierul va fi susținut de prof. Marilena Spiridon-Bîrsan (Școala Gimnazială „Ion Neculce”), de voluntari de la Asociația „Societatea pentru Psihologie” și specialiști din cadrul Bibliotecii Județene Iași și are drept scop evidențierea valențelor triunghiului de comunicare „carte-adult-adolescent/școlar/preșcolar” în combaterea analfabetismului funcțional (functional illiteracy), un fenomen care, în România, atinge cote îngrijorătoare. Potrivit unui studiu al Centrului de Evaluare şi Analize Educaţionale, aproximativ 42% dintre elevii români de 15 ani sunt analfabeţi funcţional: ştiu să scrie, să citească sau să opereze calcule, dar nu înţeleg noţiunile învăţate. Cauzele acestui fenomen sunt diverse: învață pe de rost sau există deficiențe în sistemul de predare.

În ultimii trei ani, Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” din Iași a inițiat și derulat trei proiecte de lectură, în care au fost încurajate gândirea și nu învățarea efectivă. Beneficiari au fost elevi de la Școala Gimnazială „Ion Neculce” din Iași. Despre impactul asupra comportamentului elevilor implicați și beneficiile obținute în urma derulării acestor programe de lectură vom afla luni, 3 aprilie 2017, la atelierul „Rolul lecturii în modelarea atitudinilor și a comportamentului”.

Oricine este interesat de acest subiect, este invitat să participe.

posteaza un comentariu

noutati pe rafturi

Noutăţi pe rafturile bibliotecii

Arhiva